Den allsmäktige resevärden

Vad har då jag gjort ikväll? Jo, jag har varit oerhört rebellisk (lägg märke till ironin) och trotsat en väldigt bestämd bussresevärd som i princip hävdade att ALLA hans kollegor är felinformerade, inkompetenta mesar. Jo, för bagaget MÅSTE vara i bagagutrymmet och absolut inte under sätet inne i bussen, som alla andra hävdar. Så efter ett försök att snällt förklara för honom att jag efter tre års bussåkande inte tänkt ändra mina vanor och dumpa mina älskade saker i bagaget, ignorerade jag honom helt enkelt och gick på bussen ändå, MED väskan givetvis. Busschauffören sen påpekade snällt att jag var tvungen att ha väskan under sätet om jag skulle ha med den i bussen, varpå jag glatt svarade "SJÄLVKLART!", och tänkte att det var skönt med EN vettig själ av de där två i alla fall ;-)

Annars då? Sömn, kanske :-P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0