En lista i brist på fantasi

Vilken svordom använder du mest? Svär inte så mycket, men "fan" i så fall.
Äger du en iPod? Nej, jag är inte så mycket för avancerad teknik med för många funktioner. Var sak på sin plats liksom.
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 06.30 oftast.
Hur många resväskor äger du? Har ingen egen.
Använder du flip-flops? På sommaren använder jag dem flitigt.
Var köper du dina matvaror ifrån? Coop.
Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Jag ska väl föreställa någon slags fotograf, så jag måste väl säga ta bilden. Men jag har inget emot att stå framför kameran heller faktiskt.
Vilken var den senaste filmen du såg? Alice i Underlandet tror jag?
Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän? Beror väl på VILKEN barnfamilj eller VILKEN vän. Men det spelar nog inte så jättestor roll, både och kan vara mysigt :)
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Ett till par dansskor! Och sen skulle jag boka in en utlandssemester också.
Har någon någonsin kallat dig lat? Tror inte det händer superofta (?) men säkert.
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Aldrig.
Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu? Ingen alls, jag tar ut dem och lägger dem i fodral mellan gångerna.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu? Buddy Holly, fast han är ju död så jag vet inte om han räknas? Annars är det nog Lars Winnerbäck bland de levande förmågorna.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Vet ej?
När var senast någon stötte på dig? Har svårt att tolka sånt typ, så det är inte säkert jag skulle veta säkert om det hände, haha. Men i sommras kanske, VAD JAG VET SÄKERT.
Vad åt du till middag senast? Porterstek med potatis och gräddsås, mums!
Använder du huvtröjor? Ytterst sällan, jag gillar dem inte.
Kan du vissla? Nej, pinsamt nog.
Vem var den senaste som ringde dig? Det var nog pappa.
Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält? Flygande mattan gillar jag, lite lagom läskig sådär.
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Något säger de väl alltid, det skulle inte förvåna mig.
Vilket riktnummer befinner du dig i? 0910
Tittade du på tecknat när du var liten? Fanns det någon som INTE gjorde det?
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Allting är relativt ...
Hur många syskon har du? En lillebror och två (fyra???) bonussyskon ...
Är du blyg inför det motsatta könet? Jag skulle nog kalla mig blyg i allmänhet, men å andra sidan brukar jag klara mig förvånansvärt bra i alla fall så jag vet inte om jag är det egentligen :P
Vilken film kan du alla replikerna till? "Mysteriet på Greveholm", som gick som julkalender när jag var mindre. Haha. Och säkert kan jag alla repliker till mina nuvarande favoritfilmer också, för jag har nött dem en hel del.
Äger du några band t-shirts? Nix.
Hur många stolar står kring ditt köksbord? Sex stycken.
Läser du för skojs skull? Alltid!
Pratar du några andra språk? Engelska och lite spanska. Samt några få enstaka ord på tyska, franska, turkiska, finska ... Jag älskar språk! Så kan jag räkna till 30 på isländska, haha :P
Diskar du din egen disk? Bara om jag är borta någonstans, hemma händer det sällan då vi har diskmaskin.
Har du gråtit offentligt? I skolan, om det räknas.
Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop just nu. Men jag äger både och.
Beskriv drömkillen? Nej, gud så svårt! Det skadar ju inte om han är trevlig och gillar dans, men jag har verkligen ingen bild av den perfekta drömkillen klar för mig. Jag tror jag vet först när jag träffar honom ;)
Försöker du alltid lära dig nya saker? Om tillfälle ges är jag inte sen att hoppa på, kunskap kan man aldrig få för mycket av.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? En tatuering skulle inte sitta helt fel, men jag vet inte vad jag vill att den ska föreställa än så då är det bättre att vänta.
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Varför skulle just killen bjuda, undrar jag.
Kan du kasta macka? Nix, jag brukar försöka äta upp maten jag tar och inte slänga i onödan.
Har du någonsin varit på Jamaica? Nejnej.
Vad har du med dig in på bion? Något att dricka och gärna sällskap. Sen något att tugga på är ju inte fel.
Vem var din favoritlärare och varför? De flesta lärare jag haft har varit okej faktiskt, men jag vill inte nämna någon vid namn i bloggen.
Har du dejtat någon av en annan religion? Inte dejtat, nej.
Vad har du för väder? Snö till fördärvelse.
Har du en blogg? Antagligen.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Webbdesign var rätt trevligt, och teater var kul!
Gillar du att flyga? Har inget emot det, men så överdrivet spännande är det ju inte. Fast när man flyger är man ju förmodligen påväg någonstans och den känslan gillar jag. Så ja, jag kanske gillar att flyga då.
Vilka personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Jag vet inte! Men det måste vara någon man känner att man kan vara sig själv med.
När sov du senast på golvet? Med liggunderlag under var det nog sommaren innan jag skulle börja tvåan, då jag hjälpte till på ett övernattningsridläger för ungdomar.
Vilken är din favoritdrink? Vatten slår allt!
Gillar du din boende-situation? Nja, en egen liten lägenhet som jag fick inreda efter egen smak och tycke skulle sitta fint!
Vilken är din mammas hemstad? Kalix.
Din pappas hemstad? Kalix.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? 7½-8 minst. Annars får jag med stor säkerhet migrän eller blir åtminstone väldigt trött och grinig. En gång klarade jag mig på mindre än fem timmar och mådde ändå tipptopp, men det var den dagen vi anlände till Turkiet så då gick jag förmodligen väldigt mycket på adrenalin eller lyckorus. I vanliga fall överlever jag inte på mindre än ca 8 timmar.
Är dina dagar fullbokade och stressiga? Det känns så, har läxor och sådant som ska göras. Men fullbokade är de nog inte egentligen, det bara känns så.
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej då, jag brukar inte hamna i trubbel. Men visst händer det säkert att folk stör sig på mig någon gång då jag pratat vid fel tillfälle. Men jag är väl inte den som babblar på för det mesta.
Vilken är din favoritfrukt? Passionsfrukt har jag upptäckt på senare tid, är riktig gott. Meloner och mandariner gillar jag också skarpt. Men fruktsallad är faktiskt bäst!
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 19 år ... NITTON! Det är helt sjukt vad tiden går fort, fast ibland känner jag mig tom. äldre. Yngre känner jag mig iofs. också rätt ofta ...
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik? Där är jag pedant, det gör ont i mitt lilla författarhjärta när någon missbrukar orden ...
Tror du på liv på andra planeter? Nå, inte är jag så enfaldig att jag tror att vi är ensamma i detta oändliga universum.
Vem var den sista personen som gjorde dig arg? riktigt arg? Författaren till bibeln? Det är ju hans fel att vi nu tvingas ha ett avancerat och fullständigt värdelöst religionsprov.
Tror du att Gud är man eller kvinna? Finns Gud är det en kvinna. Män kan ju som bekant inte göra flera saker samtidigt. Men jag tror inte att det finns någon Gud över huvud taget. Inte bibelguden i alla fall, den där typen verkar ju ha ett orimligt storhetsvansinne ... Overkligt, kass karaktärsuppbyggnad med orimliga drag.
Vad var det senaste du åt? En bit chokladkaka.
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? I dunno faktiskt, de flesta jag umgås med är tjejer men jag skulle gärna ha fler killkompisar också.
Hur valde dina föräldrar ditt namn? De kollade i kalendern efter snygga namn, och så hittade de ett ...
Gillar du senap? Ja, det är gott till korv. Och i matlagning kan det också funka ibland.
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Shit happens, and then you die. Alternativt "life sucks", fast det menar jag ju inte på allvar, jag älskar livet!
Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Ja, det skulle vara häftigt. Läskigt också såklart, men det skulle vara värt det.
Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv? Jag har fått höra några gånger att jag är lik snövit, haha, men det beror nog inte på personligheten. Ronja Rövardotter verkar vara en skön tjej, kanske är jag lite lik henne ändå? Jag minns scenen när hon och Birk rider på vildhästar, helt i min stil.
Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall? Nej, men från Tradera klickade jag hem extensions för några månader sen. Har inte använt dem än ...
Tycker du om att krama folk? Tyckte jag inte om att kramas skulle jag inte vara så förtjust i fox ... :P Kramar är mysiga!
Skulle du säga att du är trendig? Jag följer inte något mode direkt, men jag klär mig i sådant jag trivs i och som jag tycker är fint.
Äger du en digitalkamera? Två stycken faktiskt, varav en systemkamera.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Snövit var det ja :P Annars vet jag inte om jag har blivit jämförd med någon kändis direkt, men det skulle varit kul att ha blivit det! Fast nu när jag tänker efter var det någon på en internetsida för några år sedan som tyckte jag var lik Amy Diamond på en bild, haha.
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Absolut! Jag väntar ju ...
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta? Jag minns inte så noga, läser så mycket. Men jag vet att det var en bok ... Minns bara inte vilken.
Tycker du att du är attraktiv? Det händer faktiskt att jag ser mig i spegeln och förvånas över hur bra jag ser ut, de dagar då jag verkligen ansträngt mig för att se bra ut. Men attraktiv vet jag inte, det lämnar jag åt andra att bedöma.
Vad är du allergisk mot? Falska människor, jag tål det verkligen inte.
Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Då skulle jag ha dåligt samvete jämt, så absolut inte.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Kanske som min lillebror heter då.
Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om? Ingen aning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0