Melodifestivalen 2010

Jag har alltid varit ett stort fan av melodifestivalen och därför känns det helt rätt att skriva lite om vad jag tycker om årets finalister som tävlar i Globen imorgon. Så, här kommer de!



Andreas Johnson- We can work it out
En av mina personliga favoriter som jag hade höga förväntningar på redan innan då jag älskat hans tidigare bidrag. Detta var heller ingen besvikelse, härlig låt jag tror mycket på och som inte lämnade mina ögon torra i alla fall. Vinner han blir jag överlycklig! 



Anna Bergendahl- This is my life
Av någon anledning fastnade jag inte för hennes framträdande lika mycket som resten av Sverige tycks ha gjort. Gillade radioversionen mycket bättre då, låten är trots allt riktigt bra och sätter sig på hjärnan!



Darin- You're out of my life
Var tvungen att lyssna på låten en extra gång nu för att minnas hur den var, dåligt tecken? Men varken låten eller artisten är dålig egentligen, tvärtom. Det känns kanske bara som att det är en i mängden helt enkelt ...



Erik Saade- Manboy
Poppig och lättsam låt mer en grym refräng som är omöjlig att få ur huvudet. Jag gillar den helt klart, skulle nog tippa på ett den hamnar i topp tre i alla fall!



Jessica Andersson- I did it for love
Fin och gullig låt som växer för varje gång jag hör den. Möjligtvis kan den ändå vara lite för vanlig för att slå stort i finalen, om jag får säga vad jag tror. Passerar lite obemärkt, sådär.



Ola- Unstoppable
Svängig låt för all del, men definitivt inte mer än en i mängden av liknande låtar och artister också för den delen. Den har helt enkelt inte det där lilla extra.



Pernilla Wahlgren- Jag vill om du vågar
En riktig schlager, otroligt trallvänlig och sätter sig lätt på huvudet. Tycker det är jätteskönt att ha med ett sådant bidrag i finalen, men jag tror inte det räcker så långt 2010 tyvärr.



Peter Jöback- Hollow
Jag föll pladask första gången jag såg framträdandet och hörde låten, precis som det ska vara, man ska veta direkt när man hör ett bra bidrag! Vinner han gråter jag, av lycka.



Salem Al Fakir- Keep on walking
Visst är det en lite speciell och annorlunda låt, den är absolut inte dålig. Men jag kan inte säga att jag fastnar för den ändå, den är ganska bra men inte mer.



Timotej- Kom
Visst påminner de lite om Sarek som var med för några år sedan? Jag gillade den gruppen och jag gillar denna också. Härlig låt som man blir glad av och som man kan refrängen till efter att ha hört den en gång.


Kommentarer
Postat av: Bitterfittan

har du en bra fredag nu? (:

2010-03-12 @ 15:48:55
URL: http://frokenbitterfitta.blogg.se/
Postat av: Jennie

sv: roligt! skrver du på nått nu?

ja ska mysa med pojkvännen och s melodiefestivalen. några favoriter?

vad tkr du om mina blivande skor?

krm

2010-03-12 @ 16:04:42
URL: http://jennsiii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0