Många dagar har passerat ...

Nu har jag mycket bloggande att ta igen eftersom att jag dels inte varit hemma i helgen, och sedan fungerade inte Internet igår heller. Men, det är väl bara att börja från början ...

Dagen var alltså fredag. The BIG day. Dagen D. Studenten. Efter drygt fem timmars sömn vaknade jag ofrivilligt och då gick det inte att somna om. Lika bra att kliva upp alltså och göra sig färdig, och det skulle senare visa sig att den extra tiden kom väl till pass. Champagnefrukosten missade jag dock, så kan det gå om man bor mitt ute i ingenstans. Men inte var jag bitter länge i alla fall, laddade om med champis, tårta och Blender spelandes på hög volym. Party, party. Sedan tog jag bussen till skolan för fotografering med klasskamraterna, varpå vi åkte vidare och laddade inför kyrkavslutningen i ett partytält. Jag fick smaka champagne och jordgubbar, så man kan väl säga att jag tog igen champagnefrukosten jag missade ... :-)


Hittade en bild som jag hoppas jag får låna!

Sedan knallade vi då vidare till kyrkan för avslutning och därefter blev det mer fotografering innan vi fick hoppa på lastbilsflaket och åka runt i stan till tonerna av "Weee aaaare the chaaamps, wee aaare theee chaampiooons" som upprepades om och om igen. Tillslut fick vi kliva av med värkande fötter, för att gå upp på en scen på torget och "visa upp oss" eller något sådant. Och sedan var det slut typ, alla skildes åt och försvann åt olika håll. Kanske ses man aldrig mer. How sad.

Vad hände sen då? Mötte upp pappa och åkte en sväng till mamma för att packa lite innan det var dags att åka vidare. I Piteå stannade vi (jag, pappa och Joakim) och åt middag, vilket innebar en ljuvlig oxfilérulle för min del ... Men för att spola fram tiden en aning och skippa ovesäntligheterna så detta inlägg inte blir två mil långt, så blev det kväll och dags för dans i Käcktjärn i alla fall ...

Och vilken dans det blev! Uppbjuden blev jag nästan så fort jag kom dit och resten av kvällen fortsatte likadant. Eftersom att jag fort blev less på myggviftande blev jag även sporrad till att bjuda upp två gånger själv också och under hela kvällen stod jag bara totalt två danser. Kvällen bjöd på många intressanta dansupplevelser med riktigt trevligt folk som jag hoppas på att få dansa med fler gånger! Dagen till ära var jag inte lika kylskåpsstel som sist heller, och allt gick kanon enda tills det var typ 20 minuter kvar tills dansen slutade. Då var nämligen både jag och my dearest så trötta att vi (hör och häpna!) bestämde oss för att åka! And so we did.

Vi kan väl skippa den där delen med en trött och seg bilresa och husesyn och hela faderullan, så spännande är det väl inte att läsa om. Istället hoppar vi till nästa dag, det vill säga, lördag. Ja, då var det dags för att göra något riktigt wild and crazy, nämligen ta en åktur på en HD! Jag var beredd på dödsångest, men det var nästan lamt ;-) Men men, då har man provat åka motorcykel också men jag tror jag skulle varit mer road av att köra själv. Haha, som att någon nu skulle släppa iväg mig själv på en sådan! ;-)

Därefter fortsatte dagen i sakta mak och helt plötsligt vaknade jag upp på tv-soffan och undrade var fasen jag befann mig. Klockan var tre på natten, det kändes riktigt ... Weird. Men okej, så spännande är väl inte det heller att läsa om och inlägget BEHÖVER verkligen komprimeras så mycket som möjligt, så vi hoppar över den delen också.

Söndagen bestod av lunch eller alternativt middag i Ersnäs tillsammans med lite släktingar och sådär, tydligen var det tillägnat mig som tagit studenten, vilket jag inte förstått innan men okej. Trevligt i alla fall, bortsett från att jag var så trött att jag kunnat somna under bordet vilken sekund som helst. Men, take it easy, I didn't. Lite mer folkvett än så har jag faktiskt!

Wellwell, vad hände sen då? Kort version: Parisare i Piteå, buss hem till mamma. Välbehövd sömn, ny dag dvs. måndag, inget hände förutom över två timmars telefonpladdrande med världens finaste. And thats quite much it.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0