Busy day

Idag har det varit fullt upp kan man minst säga! Fel dag att ha ett fullspäckat schema kanske med tanke på att jag somnade först typ 02.03 och vaknade före 08.00 på morgonen. Lite småtungt, men jag har ju överlevt i alla fall!

Dagen började i alla fall med ett förmiddagsmöte som jag trott skulle innebära att jag kanske skulle få något slags besked om jag får något jobb eller inte ... Men inget sådant! Därefter bar det av till Coop med pappa en snabbis för att paniktrycka i sig en korv med bröd för att sedan ta sig direkt till skolan för stipendieutdelning.

Måste säga att jag inte har mycket till övers för skolans stipendieutdelningar. För ärligt talat, ingen förtjänar ett stipendie så mycket mer än någon annan och alla blir lika besvikna när de inte får ett. Antalet besvikna blir betydligt större än antalet som faktiskt får ett stipenie och blir glada. Summan av kardemumman; offentliga stipendieutdelningar med obligatorisk närvaro är faktiskt ingen hit, men istället kan man ju skicka hem lite stålar i brevlådan till de man anser förtjänar det. De blir nog glada för tillskott i kassan med eller utan fanfarer och applåder, skulle i alla fall jag bli!

Men nog pratat om det. Efter en tårtbit (DET fick i alla fall alla!) och en samling med klassen smet jag ifrån för ett besök hos frisören för färgning av håret. Jag försökte desperat förklara för frisören att jag ville ha en HELGALEN frisyr och det verkade som att budskapet gick fram, för hon la i en alldeles fantastisk färgning i tre härliga färger och mitt hår har aldrig sett bättre ut. ÄLSKAR DET! Man kan lätt bli beroende av härliga färgningar känner jag, så när jag blir rik ...

Sedan fick jag haka på mamma till hennes jobb och hjälpa henne lite smått så det skulle gå fortare. Nu har jag äntligen kommit hem och det är dags för en lyxmiddag á la student. YAY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0