Livet

Jag har ett problem, ett ganska stort problem faktiskt. Grejen är nämligen den att jag har ett helt liv framför mig, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra av det.

Jag är reserv på en utbildning jag redan har sökt och därför kanske skulle kunna gå redan i år. Journalistik i nya medier, men då är den stora frågan om det är vad jag vill göra. Okej att jag tycker om att skriva och allt det där, men kanske inte just på DET sättet?

Men jag tycker ju sagt om att skriva, och min största dröm har ju trots allt alltid varit att författa böcker. Den stora haken i denna dröm är ju dock, som jag sagt så många gånger förr, att det är hyfsat svårt att leva på. Möjligtvis skulle jag kunna starta upp ett eget bokförlag om alla andra refuserar mina manus, men allvarligt talat, inte ens det är så lätt som det låter och det är verkligen ingen garanti för att lyckas det heller!

Jag har även egen firma (vad sjukt det låter!) som jag faktiskt skulle kunna satsa helhjärtat på om jag ville. Som jag skulle kunna göra ett försök att leva på. Men det vete sjutton om det låter helt realistiskt och återigen kommer vi till frågan, är det verkligen det jag vill göra i resten av mitt liv?

Livet är som en alldeles för stor meny med på tok för många av de rätter jag tycker om. Ja, det är helt enkelt nästan omöjligt att bara välja en, samtidigt som jag vet att jag knappast orkar äta upp två rätter på samma gång. Jag har så många drömmar och visioner att det helt enkelt blir omöjligt att välja bara en! Samtidigt är jag hämnad av rädslan att satsa på fel kort, vilket gör att jag inte riktigt kommer någonvart över huvud taget. Men det är dags att kasta tärningen nu och se vart den rullar, för gör jag inte det kommer jag stå och stampa på samma ställe resten av livet. Ingen vidare tanke!


Kommentarer
Postat av: Mamma (minns du mig?)

Lilla gumman. Det du bestämmer dig för att göra nu i livet innebär inte automatiskt att det är det du måste göra resten av ditt liv. Man bör byta jobb efter 10 år har jag hört! :) Känns det lite lättare då? Det du bestämmer dig för att göra nu kan om tio år föra in dig på nya, oanade vägar som kanske leder till det du mest av allt vill göra i livet...vilket kanske inte är vad du mest av allt vill göra nu...om du fattar? Livet byter skepnad hela tiden. Ibland går det så sakta att vi faktiskt hinner med att anpassa oss, men ibland kommer förändringen så fort att den tar andan ur oss och vi inte vet vad vi ska göra av den till en början, men det är bara att haka på och se var det för oss. Fööörståååår du det farbror Melker? :D Nåja. Om du kan tänka dig att jobba med, vad det nu är man gör på den linjen du står som reserv på, ett tag av ditt liv och se det som något spännande, så kanske du kommer att antingen lära dig att älska det för att det visade sig vara mycket roligare och mer spännande än du först trodde, eller så kommer du att leva med det ett tag tills du känner att, "nä, nu vill jag göra något annat" Och då gör du det! Livet behöver inte vara enahanda. Gör det till det du vill att det ska vara och låt ingen styra dig!

Men minns alltid att jag finns och älskar dig!

Kqam!

2010-08-01 @ 13:40:31
Postat av: Bea

Kloka mamma! Jag älskar dig också! <3 Kqam!

2010-08-12 @ 20:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0