Teknikdiss

En sak är säker, och det är att jag gladerligen skulle rest tillbaka till tiden före Internet och mobiltelefoner. Sitta någonstans framför en eld i en liten stuga och leva ett liv fritt från bekymmer och funderingar.

Hur fint skulle det inte vara att inte behöva bekymra sig över att plötsligt komma på sig själv med att snoka runt bland andras facebookuppdateringar, för att i nästa stund ångra att man gjorde det. Och hur gärna vill man ibland inte veta vad den som sitter bredvid en sms:ar om, fast man vet att det vore fel att kolla vilket kan driva en till vansinne.

Det är helt enkelt så att tekniken är ett pain in the ass i mitt liv. Så enkelt det varit, om mobiler och datorer inte fanns! Ja, det gäller nästan all teknik förresten ... Motorgräsklippare som vägrar starta, tv-apparater som jag inte kan slå igång, mopeder som lägger av helt plötsligt ... Är det konstigt att jag längtar tillbaka till stenåldern? Kunde ju sitta där i den där stugan med min skrivmaskin och plita ner bokstäver, det skulle jag faktiskt gilla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0