Tid

Som alltid på morgonen dyker det ju upp så oerhört djupa funderingar i mitt huvud. Idag kretsar de mycket kring begreppet "tid". Något som slog mig är att tid inte är något man har, utan något man tar sig. Tid är något man väljer att investera på olika saker; till exempel relationer av alla dess slag, för att det i längden lönar sig att man tar sig den där extra lilla tiden för varandra.

Ärligt talat har jag inte alls spenderat den gångna sommarens alla timmar särskilt väl, när jag blickar tillbaka på det såhär i efterhand. Jag har visserligen aldrig haft så mycket att göra, men jag har heller aldrig känt mig så otillräcklig. Heller har jag aldrig så djupt önskat att jag kunnat vara på flera ställen samtidigt, som under sommaren som gått. Såhär i efterhand önskar jag nog att jag disponerat tiden lite bättre, men det tar vi en annan gång ...

Nu kommer nämligen min kära mamma, som jag ägnat alltför lite tid åt den senaste ... Tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0