Holding out for a hero

Jag har återupptäckt cd:skivorna! Ni vet, de som man använde ganska flitigt för några år sedan? De är i alla fall perfekta att sätta på när man ska diska, städa osv. och behöver lite uppmuntrande musik. Har hittat några riktiga godingar bland min lilla samling av skivor också, Bonnie Tyler är ju till exempel inte helt fel!

 

Idag kring sjutiden ringde i alla fall en av "phösarna" och ropade något om kårhuset klockan halv åtta. Förstod ingenting och hade just klivit upp, men det var bara att snabbt göra sig iordning, hoppa upp på cykeln och trampa iväg för ... Ett morgongympapass! Gud så gärna jag sluppit det, säger jag bara. Sedan efter frukosten skulle jag och min grupp dessutom prova på "dans" (inom situationstecken, jag vill inte kalla det riktig dans ... För det var ju inte varken bugg eller fox, mohahah). Var rätt slut efter det så jag slängde mig på cykeln och trampade hem igen efter att ha inhandlat fingervantar. Har börjat bli förkyld dessutom, så energin är det väl lite si och så med, varför jag skippade sista prova på momentet som skulle varit att spela in en kortfilm ... Jag tror nog jag kan stå ut med att ha missat det faktiskt :-P

Jo just det ... Påminn mig att om jag någonsin ska vara med och nolla någon och vara en sån där riktigt mystisk "phösare", ser till att mitt namn inte finns på Eniro/Hitta.se tillsammans med telefonnumret jag gett till alla nollor (i alla fall inte om dessa nollor är journalistiknollor). Där sprack den mystiken ... Hmm! Jag skulle inte kollat, jag visste det! Men lite roligt var det att jag faktiskt i förväg tänkt om en av dem att hon, hon ser ut att heta typ ..... Och så stämde det! Jag får in sånnadär kusliga fullträffar ibland, igår till exempel när vi var och åt palt med skolan kom det in en kvinna jag aldrig sett förut och det bara slog mig att hon, hon jobbar på turistbyrå! Några sekunder senare fick jag veta att ja, det gjorde hon! Och eftersom att Piteå nu inte är min hometown var det ju inte direkt något jag borde vetat? Hmm ...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0