Studenten

Studenten närmar sig med stormsteg och det känns som att alla pratar om det, jämt. Känns som att jag har missat något för jag förstår fortfarande inte grejen med hela cirkusen.

Först balen: Vad är vitsen med att gå om man inte har någon att gå med? Folk säger att man ska gå själv, för det är ju en upplevelse. Men hallå, att gå själv på bal känns ungefär lika kul som att vara panelhöna på dans. Alltså, inte.alls.kul. Okej om jag haft någon att gå med, då hade jag kunnat överväga det i alla fall. Men det är ändå rätt bortslösade pengar, skulle jag tro.

Champagnefrukosten sedan: Kom igen, champagne är inte ens gott! Att man sedan ska dricka det till frukost istället för att äta något ordentligt som man klarar sig på några timmar, det har jag faktiskt svårt att förstå. I mina ögon verkar det som bäddat för migrän. Kanske har det att göra med att man ska bli lite full sådär ... Men den tanken är jag heller inte särskilt förtjust i.

Själva studenten: Alla vi tjejer förväntas ha köpt en ny fin vit klänning samt nya fina skor som vi ska ha på oss. Alla kommer se likadana ut. Hur kul är det, egentligen? Klänningen kommer vi bara ha på oss en gång och hur
praktiskt är det att åka skrinda i högklackat, med en vit klänning dessutom? Kanske tänker jag för praktiskt, men vad fasen ...

Som ni hör är jag rätt negativt inställd till hela den här studentgrejen. Risken är nog stor att jag dricker te istället för champagne och tar något som redan finns i garderoben. Sedan kan jag lägga pengarna på något som jag verkligen vet är värt att satsa på. Okej att jag bara tar studenten en gång och allt det där, men sen när har man å andra sidan blivit lycklig av att göra som alla andra? Nej, just det.


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag känner igen mig riktigt mycket, jag fattade inte vad som var hela grejen med studenten. Jag gick inte på balen heller, och det var bortkastade pengar enl. många som var där för maten var inte bra.. Man firar att man blivit arbetslös och är det verkligen något att fira? Eller är det bara en ursäkt att supa?

2010-04-20 @ 17:49:24
URL: http://dekallarmigsakkinen.blogg.se/
Postat av: lovisa

men asså man tar faktiskt bara studenten en gång i sitt liv, och de ska man väl fira lixom ;) okej champagnefrulle är väl inte helt okej tycker jag men de kan man juh hoppa över. Du får hitta dig någon och gå med från dansen så är balen kirrad också ;)ifall du känner för det :)

2010-04-22 @ 20:56:39
Postat av: kusin Mattias

Helrätt, du tänker som jag gjorde hör jag...hehe.

2010-05-24 @ 19:36:16
Postat av: Bea

Åh! Skönt att höra att man inte är HELT ensam om sina tankar iaf ;-)

2010-05-24 @ 19:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0