Jag är en vampyr ...

Jag såg mig i spegeln för en stund sedan och insåg för första gången att jag ser ut som ett levande lik. Eller som mamma diplomatiskt uttryckte det, jag är "exceptionellt vit", blek helt enkelt. Bara väntar på att huggtänderna ska komma fram också för förmodligen håller jag på att förvandlas till en vampyr.

Suga blod och sova i en kista ... Inte så inbjudande tanke kanske. Men jag blir i alla fall en vampyr med körkort! Undra om jag kommer börja glittra i solen också ...?

Nej, men faktum är att jag skulle kunna börja använda brun utan solkräm bara för att slippa höra alla som påpekar hur blek jag är. Hur kul är det egentligen att höra när vi lever i ett samhälle där man ska vara så fräscht brunbränd? Inte för att jag har komplex, men ändå liksom. Sluta påpeka att jag är blek, som att jag inte har sett det själv ...


I sommras sista dagen i Turkiet ... Som jag önskar att jag såg sådär sund ut igen! Fast frisyren kan vi skippa, en turkisk frisörska hade just gått lös på mitt hår där ...


Kommentarer
Postat av: Tobias

fin bild=)

2010-04-07 @ 22:38:47
Postat av: Bea

Ja, pappa är verkligen en duktig fotograf ... ;-)

2010-04-08 @ 13:36:31
URL: http://classiclady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0