Friskt vågat hälften vunnet

Nu händer det (typ) grejer! Jag har hittat en utbildning som jag bestämt mig för att söka till och i bästa fall gå till hösten. Det är en en eller två terminers skrivarkurs på distans, vilket känns som att det passar mig utmärkt som det ser ut i dagsläget. Jag är inte sugen på att plugga ihjäl mig i tre år för att få en utbildning inom något jag kanske inte ens vill jobba med, så då känns det som en bra idé att satsa på skrivandet ett år och se om det kan leda någonvart. 

Dessutom innebär distansutbildning att jag kan bosätta mig precis vart jag vill då jag fortfarande har rätt till studiestöd, och jag har en aning om vart jag vill bo; mittemellan mamma och pappa i den ort där jag var skriven under mina första år i livet. En rätt fin stad faktiskt om man bortser från lukten, jag skulle nog bli glad om det gick. 

Jag håller tummarna! Alla tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0