Dag två

Lyckades somna i natt till slut och vaknade kring niotiden, tröttare än när jag somnade. Vi valde att åka direkt till Tokyo dome city, dock hade typ ingenting öppnat när vi kom fram så frukosten intogs på MacDonalds. De hade lite svårt att förstå engelska, så att beställa glutenfritt var bara att glömma. Fick snällt peta bort brödet istället. 
 
Sedan gick vi runt och kollade i affärer. Tokyo dome har förutom shopping även en nöjespark mitt i alltihop, bland annat en enorm berg-och-dalbana. Den åkte vi inte. Däremot ägnade vi en kvart åt att sitta och titta på utsikten i ett rätt stort pariserhjul. Lite turistiga måste man ju vara.
 
När vi kollat klart där utan att köpa något särskilt åkte vi vidare till Asakusa som ska vara en lite mer traditionell del av staden. Där hittade vi en julklapp samt en japansk, lite dyr men sjukt bra kockkniv. Sedan var jag trött i fötterna så vi hamnade på Starbucks där jag drack en mangofrappuccino, brainfreeze! Såg även två geishas där, Asakusa är tydligen den enda stadsdelen där man kan få se en geisha. 
 
Nu har vi landat på hotellrummet för lite välbehövlig vila. Senare ska vi äta middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0