Lön och lagom

Löningsdag idag. Det blev inte alls så illa som jag befarat faktiskt, jag klarar räkningarna och har ändå pengar kvar till mat och sånt. Skönt! Men det blev ju en del jobb i slutet av månaden för att kompensera för att början av månaden innehöll lite väl mycket ledighet. Så det jämnade väl ut sig antar jag.
 
Idag jobbar jag bara ett tretimmarspass över middagen så innan det har jag tänkt hinna med att träna och kanske handla också. Får se helt enkelt vad jag känner för. Har ju jobbat en del den sista tiden och då känner jag faktiskt att det är viktigt att lyssna på kroppen och inte vara den där "duktiga flickan" som ska klara allt. Jag vet att det finns folk som jobbar mer än heltid och ändå tränar typ sju gånger i veckan, men jag tänker bara utbrändhet när jag ser dem. Jag vet mina begränsningar.
 
Men trots allt känner jag ändå att jag är ganska hurtig. Det är inte alla som tränar ens tre dagar i veckan och ändå jobbar hyfsat mycket. Jag ÄR ändå relativt aktiv i jämförelse med ganska många. Jag känner inte att jag måste vara värst faktiskt, för mig räcker det med att ha en bra balans i livet. Balans är det viktigaste. Alltid.
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Alltid! :*

2015-03-13 @ 18:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0