Förkyld

Här är man ledig några dagar och vad händer? Självklart har jag åkt på en förkylning. Det är så typiskt. Men lördagen var i alla fall trevlig. Började dagen med att åka och äta hotellfrukost på havsbadet. Åt självklart hur mycket som helst. Det var kanske inte så smart med tanke på att vi efter det åkte till Luleå för att gå på matmarknad. Fick gå runt flera timmar och bara titta i affärer och titta på maten innan vi ens hunnit bli lite hungriga. När vi inte längre var proppmätta köpte vi en krokodilburgare och en känguruburgare, var ju tvungna att smaka. Dock var det väl inte så speciellt får jag erkänna.
 
Söndagen blev väldigt lugn då förkylningen hunnit bryta ut ordentligt. Gick inte utanför dörren på hela dagen. Åt ölkorv och drack cola till lunch. Så jäkla sunkigt. Kände mig rätt äcklig, men var så orkeslös att det var enklast då. Men till middagen kände jag att det var dags att skärpa sig, så koreansk kyckling med ris blev det. Flåsande tillagades middagen. Det var värt ansträngningen. Såååå gott med mat.
 
Idag är jag också ledig. Har varit och handlat, kände att jag var tvungen att gå utanför dörren och göra NÅGOT för att inte bli galen. Förkyld är jag dock och nu känner jag mig rätt konstig efter ansträngningen. Ska ta det lugnt fram till middagen ska lagas. Blir ugnstillagad fransyska med potatis och champinjonsås idag. Har potential att bli jättegott känner jag. Hoppas det blir det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0