Det går som det går nu

Igår jobbade jag tio timmar uppdelat på två olika jobb. Det var uppenbarligen ingen höjdare för idag är kroppen på helspänn. Nåja, har man inget val så ... Röstade såklart även igår och sen på kvällen satt vi och följde valvakan. Blev sjukt frustrerad vilket var en blandning av hunger och att det gick så bra för SD. Efter att ha jobbat sex timmar i dåliga skor på ett betonggolv kände jag verkligen inte för att ställa mig upp och laga mat. En personlig slav som gav fotmassage och fixade middag hade suttit fint. Men halv elva på kvällen bestämde jag mig för att det fick vara nog med lidandet och slängde äntligen ihop middag. Bacon och böngroddar i en stark sås med havregrädde och så ris till det. Ätbart helt klart.

Idag jobbar bara ett kortpass framåt kvällen. Ska vila fram tills dess att jag måste laga middag. Idag står nån form av tacogratäng på planeringen. Stod tacopaj i receptet, men den har ingen pajdeg? Men det blir säkert gott i alla fall. Har varit och veckohandlat också. Trevligt att gå runt och välja bland olika varor men idag var det ganska betungande också. Nu känner jag mig mer däckad än innan. Hade planer på att träna men har lagt dom åt sidan. Hatar att min kropp inte alltid vill som jag vill.

Men huvudsaken är ju ändå att jag kan sköta mina jobb och det kan jag ju. Sen att det inte blir så mycket gjort på fritiden alla gånger är väl inte hela världen. Fast det vore ju trevligt om jag skulle kunna hitta tillbaka till någon slags balans mellan båda delarna. En dag kanske.

Kommentarer
Postat av: mamma

Krrrraaaaaam!

2014-09-16 @ 18:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0