Dålig koll

Hemma på rast och har just mumsat i mig sushi som Gerry kom hem med igår. Kollade kontot sen och upptäckte att jag hade typ tretusen mer än jag trodde. Hur kan man ha så dålig koll på ekonomin som jag har?! Alltså, jag har såklart koll på räkningar och den biten, men jag lyckas alltid ha mer pengar kvar än vad jag räknat med. Klart det hade varit värre om det varit tvärtom dock, så jag ska väl inte klaga. Men det är ändå lite skumt att man kan gissa fel på så mycket. Pessimist, javisst.

Men att det står still på kontot är väl i och för sig förståeligt. Jag vet inte när jag skulle ha haft tid att göra något. Fördelen med att jobba mycket är ju att man inte har någon tid att spendera sina slantar på. Fast ärligt talat är det ju ganska trist att ha det så i längden. Skulle hellre haft ett tomt konto om det inneburit att jag fått uppleva något speciellt.

Men å andra sidan kan jag ju hamstra tills jag har den där tiden. Någon gång ska den väl dyka upp. Typ kanske nästa sommar. Eller nästnästa sommar. Eller nån annan gång. Förr eller senare kommer jag ha massor med tid. Om inte annat när jag blivit pensionär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0