Sista dagen

Sista jobbdagen innan helg. Dag tio av tio alltså. Det känns, tyvärr känns det. Är riktigt spänd i nacken vid det här laget. Men ändå känns det inte som att det är värre än att jag kan klara av det. Det är månadens sista dag nu och sen kan jag pusta ut i några dagar.

Ikväll har vi bokat bord för att äta på Piteås enda tapasrestaurang. Har sett fram emot att få prova den länge, så nu är det upp till bevis. Förmodligen är det väntande restaurangbesöket den största anledningen till att jag lyckats hålla humöret uppe den här veckan. Det är verkligen bra att ha någonting att se fram emot, även om det inte är något jättestort.

För övrigt kan jag berätta att det går bra med ätandet. Igår fick jag i mig i stort sett tillräckligt, det gick lite länge innan middagen men jag är ändå nöjd. Idag har jag börjat morgonen med en rostad macka med skinka och gurka samt ett äpple och en kopp kaffe. Pallade verkligen inte att äta yoghurten idag, den skulle nog fått mig att spy. Jag har aldrig varit någon yoghurtmänniska egentligen, har alltid tyckt att det är för sött och sliskigt. Älskar fil och saknar verkligen att inte kunna äta det nu. Det finns nämligen inga mjölkfria alternativ till fil tyvärr. Fil och ost är det jag saknar mest med att vara mjölkallergiker. Allt annat klarar jag mig bra utan faktiskt.

För övrigt kan jag nu stolt säga att jag klarat mig en månad utan godis och läsk. Men jag är jävligt envis när jag bestämt mig för något. Det skulle kännas som ett enormt svek mot mig själv att bryta mitt löfte. Jag har dock funderat på om det skulle kunna vara gynnsamt för mig att äta en godispåse ibland. Men min slutsats blev att när jag gått upp till min målvikt och kan börja träna, då ska jag unna mig en godispåse någon gång i veckan. För tillfället kan jag glömma det, någon måtta får det vara!

Jag ska börja träna igen när jag nått upp till 50 kg. Vissa anser nog att jag kan börja träna redan nu. Men innan jag sett att jag kan lägga på mig vill jag inte chansa och riskera att gå åt fel håll. Jag tror stenhårt på att man måste ha någonting att bygga muskler från för att lyckas bra. Mitt mål är att bli riktigt biffig så småningom och det blir man helt enkelt inte om man börjar som en pinne. Längtar dock verkligen tills jag kan sätta igång med en mer aktiv livsstil!

Nu ska jag vila en stund innan det är dags att bege sig mot jobbet. Jag är tröööött!

Kommentarer
Postat av: Viktoria Catpaw (riktiga namn Klaudia)

Jätte fin blogg! Ska fortsätta läsa den är jätte bra! Min blogg handlar om spelet Star Stable Online ett gigantiskt 3D häst spel! Hade varit snällt om du bara kikade in lite :) Kanske du gillar den ändå? Kram :)

2014-01-31 @ 14:27:27
URL: http://viktoriacatpaw.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0