Kylan tar kål på mig

Det går inte alltid som planerat. När jag slutat jobba idag gick jag till min bil i tron om att jag skulle hoppa in i den och köra till Coop för att köpa något gott att äta till middag. Tji fick jag. Det visade sig att bakdörren till bilen, som inte ens går att öppna (?!) tydligen varit jättelite öppen hela dagen. Bilbatteriet var dött. Jag tog upp telefonen som plötsligt visade en procents ström. Lite uppgiven kände jag mig, var helt säker på att jag skulle få gå hem! Men en procents batteri visade sig räcka längre än jag trodde. Jag sms:ade min älskling som ringde sina föräldrar som kom till undsättning. Ibland har man tur i oturen verkligen!

Så nu sitter jag hemma, nyduschad och har ätit lite spenatsoppa som jag improviserade ihop lite snabbt. Det var väldigt värmande och blev faktiskt ganska gott. Så jag får väl ändå säga att även om dagen inte varit den bästa så tycker jag att jag gjort så gott jag kunnat för att få den bättre. Dessutom blev ju middagen väldigt billig, för att se något positivt i det hela, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0