Katastrof i köket

Ledig helg. Kall sådan. Igår gick vi på stan en sväng och jag shoppade faktiskt lite småsaker för en gångs skull. Ett par mjukisbyxor, en halsduk, en mössa och en t-shirt blev det. Bara mysiga plagg! Sedan åt vi lunch/ middag på Arbaillo och för min del blev det en nachotallrik med lammkött och kebabkött. Gott var det! Väl hemma bakade jag chokladbollar och sedan spelade vi kort typ hela kvällen och hade trevligt.

Idag är det ännu kallare än igår. Har inte varit utanför dörren och känner inget sug efter det. Min älskling har åkt iväg för att få sin bil fixad. Jag blev sugen på att baka, men hade inget vanligt mjöl hemma. Så nu står några syltgrottor (de görs på potatismjöl), minus sylt plus blåbär, och gräddas i ugnen. Man tager vad man haver heter det väl. Stod dock att det skulle bli ca trettio stycken men jag fick ihop åtta?! Hmm ... Ser dessutom nu att de smält ihop en del så jag misstänker att de inte blir så lyckade.

Nåja, man kan ju inte lyckas jämt. Har egentligen redan konstaterat att kakor nog inte är min grej, men i brist på annat kunde jag ju göra ett försök i alla fall. Nu vet jag att jag inte behöver prova igen. Lyckades i alla fall med dagens lunch för att se något positivt. Fläskytterfilé med stekt potatis, kokta morötter och en sås på havregrädde och rivna morötter blev det. Det blev omtyckt. Ska nog snarare satsa på matlagning än bakning antar jag ... Synd bara att jag alltid skär mig när jag ska hantera knivar, så även idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0