Det känns bara bra

Det börjar bli så himla fint här hemma. I alla fall de stora grejerna, som golv och tapeter. När det kommer till detaljer finns det fortfarande mycket att önska. Som ett nytt vardagsrumsbord i vitt, nya kuddar till soffan och sånt småpyssel. Men jag känner väl att det är sånt man får ta senare om det inte dyker upp något som helt enkelt är för billigt för att motstå. 
 
Men nog pratat om hemmet. Igår lyxade vi till det med middag på Golden Dragon. Jag såg det väl lite som uppladdning inför helgen då jag jobbar natt. Åt i alla fall biff i röd currysås med ris, det var faktiskt bland det godaste jag ätit. Och jag får kanske dra tillbaka mitt uttalande om att det inte finns nån restaurang i stan som är värd att gå till. För servicen var jättebra där och det känns verkligen som att de är måna om att det ska bli rätt. Har varit där förut men inte ätit någonting som varit mer än medelmåttigt. Men det jag åt igår var fantastiskt gott, det vill jag äta igen! Det enda negativa var att det stod att rätten skulle vara jättestark, det var därför jag ville prova den, men den var inte alls jättestark. Nåja, det gjorde inte så mycket.
 
Dagens frukost bestod av en riskaka med gravad lax, kaffe och ett päron. Det var gott. Har jag sagt att jag gillar att äta gott? Det gör jag i alla fall. Tänker ganska mycket på mat också, ser matprogram på tv och googlar recept. Det blir kanske så när man inte kan äta vad som helst. Då får man verkligen tänka till för att hitta goda recept som man kan prova. Jag tar inte maten förgiven liksom. Typ. 
 
Asiatisk mat är överlag väldigt gott. Jag vill verkligen åka till Asien!

Kommentarer
Postat av: mamma

God mat är verkligen något man ser fram emot! Vad vore livet utan god mat? En god viltstek med potatisgratäng och svampsås...mmmmm.....
Kraaam!

Svar: Åh så gott! <3
CL

2014-01-10 @ 11:49:43
Postat av: Pappa

Det är olika med referenserna. Tog mellanstarkt i Thailand och det var riktigt starkt. De har nog en annan måttstock än jag. Gott var det i alla fall :)

2014-01-20 @ 18:58:39
Postat av: Pappa

Förresten, efter ett tag med Thaimat har jag faktiskt längtat efter ett skrovmål ;) Vi hittade den riktigt bra pizzarestaurang, inte Pizza Hut men same-same ;)

2014-01-20 @ 19:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0