Spindelkatt

Vaknade tidigt idag också men känner mig ändå utvilad. Drömde en skum dröm i natt om att jag fått ett husdjur som var en hybrid mellan Yoda och en jättespindel. Känslorna inför detta djur var väl minst sagt kluvna, särskilt som det envisades med att hoppa på mig hela tiden. Hehe ... Det känns rätt bra ändå att det bara var en dröm.

Idag jobbar jag hela dagen. Igår satt jag halva dagen och surfade på sidor om Japan och Tokyo. Så det känns rätt bra att jobba ... För pengar kommer behövas ... Om än det jag drar in nu kommer gå till huset. Men mindre lån innebär ju att man kan spara lite mer när det väl är dags att börja spara inför resan.

Japanresan ska verkligen bli mitt livs resa. Har tänkt ha klart redan i förväg vilka platser jag vill besöka för att verkligen se till att det blir så. På våra tidigare resor har det varit lite oplanerat vilket nog inneburit att vi missat mycket sevärdheter. Det vore jättetråkigt om det hände igen. Men trots att mycket ska hinnas med vill jag ändå ha tid till att sitta ner och njuta av god mat eller en frappe från Starbucks. Det gäller helt enkelt att hitta en balans.
 
Jag förstår dock verkligen inte hur vi ska lyckas finansiera denna drömresa! Lyckas man spara tillräckligt på ett år för att kunna göra allt man vill när man väl är där? Dessutom skulle jag vilja skaffa en smidigare men ändå bra kamera som man kan ha med sig överallt. Men något säger mig att det blir svårt att lyckas med allt. Gah! Varför är man inte miljonär?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0