Långt in i framtiden

Jag funderar och funderar på vad jag skulle kunna göra för att få alla mål och drömmar att slå in lite snabbare. Hittills har jag inte kommit på något lysande, en idé var att vinna på drömvinsten men jag litar inte riktigt på att det kommer hända. Min andra idé var att komma på en lysande affärsidé. Det verkar som en toppenidé, men jag har inte kommit på något bra än.
 
Egentligen är det väl helt okej att det får ta lite tid. Men det betyder inte att jag gillar det. Jag vill liksom inte behöva välja mellan om vi ska färdigställa alla designdetaljer här hemma eller resa någonstans. Bara en sån sak. Jag vill kunna göra båda. Det är inte så att jag skulle behöva vara stenrik egentligen, bara lite mer tät.
 
Jag vet att det går att skaffa en gedigen utbildning som genererar ett bra jobb med en bra lön. Men det innebär ju minst tre års utbildning och så länge kommer jag aldrig orka vänta på att göra allt annat jag vill. Alltså är pluggande inte ett alternativ så länge jag inte kan göra andra saker samtidigt. Och för att det skulle vara möjligt skulle jag ändå behöva vinna drömvinsten. Och om jag gjorde det, varför skulle jag då bry mig om att plugga? Snacka om dödläge.
 
Jag hoppas verkligen jag kommer på någonting lysande snart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0