Det kryper i benen

Det är jättetråkigt att ta det lugnt. Jag kan underhålla mig framför datorn ungefär så länge som det tar att blogga, kolla jobbschemat och läsa mina favoritbloggar. Sedan börjar det krypa i kroppen. Idag är en sådan dag då jag känner att jag behöver ta det lugnt för nackens skull och egentligen är jag rätt dåsig också. Men trots det finns rastlösheten där och gnager.

Det skulle vara intressant att hitta svaret på varför jag har så svårt att koppla av. Har jag en bra bok är det inga problem, den kan sysselsätta mig en hel dag. Men framför tv:n eller datorn kan jag inte alls slappna av ordentligt. För att inte tala om när jag sitter på ett flygplan ... Då kan jag varken läsa eller se på film utan att tröttna efter ett tag och tänka att jag vill upp och gå och kanske göra några armhävningar i mittgången.

Jag undrar om det finns något namn för denna åkomma? Det skulle även vara intressant att veta om det egentligen är något negativt eller kanske positivt. Jag kan ibland känna att det är jobbigt att inte kunna slappna av helt men samtidigt gör det ju att jag trivs himla bra med att jobba och ha kroppen i rörelse.

Nä, jag vet inte vad jag ska tycka om det. Det enda jag vet är att jag har sökt tre veckors semester i sommar och om jag ska klara av det måste jag nog ha något att sysselsätta mig med! Kanske ska kika på lite resor igen ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0