Dåligt med frukost men en bra hjärna

Motivationen att äta frukost sviktade onekligen när päronet jag tog såg ut som att någon skjutit på det och avokadon var allmänt konstig. Mackor kände jag verkligen inte för, är så less på dom. Idag orkade jag verkligen inte bry mig om att försöka peta i mig mer än tre fjärdedelar av det där päronet och tre fjärdedelar av avokadon. Dåliga råvaror kan verkligen förstöra matlusten.

Igår städade jag faktiskt upp här hemma och dammsög hela huset. Lagade dessutom middag som bestod av ugnsstekt baconinlindad kyckling med ris och currysås. Dock hade jag inte riktigt hjärnan med mig när jag lagade maten, så den blev alldeles för pepprig. Hur som helst är jag glad att jag gjorde något. Att min hjärna ställde om från att sy och läsa bloggar till att tänka på städning är ett framsteg. Blir lätt insnöad när jag börjat med något.

Idag tänker jag väldigt mycket på möbelsnickeri. Det skulle vara grymt kul att designa och skapa egna möbler! Har någon idé i hjärnan, men den är av det större slaget och får nog sparas till senare. Funderar på att se om jag hittar några överblivna träbitar som jag kan öva på tillsvidare. Alltid blir det väl något. Eller kanske inte. Men det spelar inte så stor roll. Det viktiga är att våga prova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0