Dålig matdag

Jag har ätit och druckit dåligt idag. Nästan ett päron, nästan en avokado, en chorizokorv, en piggelinglass, lite chips, en kopp kaffe, ett glas äppeljuice och vatten. Jag inser att det inte är på det här viset som man går upp i vikt. Men jag känner verkligen inte för att äta något som finns hemma. Och jag tror man får ha sådana dippar någon gång ibland.

Förut var det väldigt vanligt förekommande att jag hade dagar som denna. Nu är det faktiskt betydligt mer sällan. Och det är bra. Det är ett framsteg. Även fast jag vet att den lilla extravikt jag eventuellt samlat på mig kan försvinna av en dag som denna så är det okej. Jag tar tillbaka den imorgon. Eller dagen därefter. Det får ta den tid det tar. Ett steg fram, två tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0