Alla <3 dag och dåliga ovanor

Idag är det alla hjärtans dag. Ska inte fira på något speciellt sätt, det blir imorgon istället. Jobbar några timmar på eftermiddagen, så det hade varit svårt att hinna med något. Hade en otrevlig dröm dagen till ära, min älskling sa att han var less på mig och hade tänkt smyga ut och supa med en arbetskollega medans jag sov?! Vilken kul dröm då. Haha.
 
Vägde mig i morse. Vågen visar typ olika beroende på vilket underlag den står på. Men det resultatet jag tror blev rätt visar en viktuppgång på 0,6 kg så jag hoppas att det stämmer. Det skulle verkligen vara ett steg framåt! Men med tanke på att jag äter mer nu, framför allt till frukost, så borde det helt klart stämma. Magen mår bra nu också och då mår jag också bra.
 
Jag har en dålig ovana förresten. Jag kan verkligen inte slappna av. Har upptäckt att när jag ligger ner spänner jag alltid någon muskel. Nu när jag blivit medveten om det har jag givetvis försökt sluta. Men det är som att det börjar krypa i kroppen när jag försöker slappna av och så fort jag slutar tänka på att försöka spänner jag genast något igen. Gud så störande! Varför är det så?
 
Något säger mig att det är lika bra att jag inte ligger ner så mycket. När jag är igång och rör på mig slappnar jag förmodligen av mer. Dessutom behövs det ändå handlas, så jag ska göra mig färdig nu och åka sen.
 
Ha en bra alla hjärtans dag förresten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0