Träning

Har varit och tränat på förmiddagen. Tyckte inte jag körde hårdare än vanligt, men efteråt kändes det som att världen snurrade lite och jag var helt matt. Har inte direkt återhämtat mig helt än så jag ligger i soffan och tar det lugnt helt enkelt. Jobbar ikväll men det är flera timmar tills dess och dessutom bara ett kortpass.
 
Jag har haft lite dåligt med träningsmotivation den senaste tiden. Har inte riktigt vetat varför jag ska anstränga mig så mycket med träningen. Visst, att behålla en hyfsad grundfysik. Men hur får jag motivationen till att göra det där lilla extra? Idag kom jag på svaret. Just för att jag vet ju faktiskt inte vad jag vill göra med mitt liv. En dag kanske jag kommer på att jag vill göra något som kräver att man är hyfsat vältränad. Och om den dagen kommer är det ju bra om jag redan är det så jag bara kan göra det jag vill! Så ja, därför ska jag kämpa på med träningen.
 
Det var allt jag hade att säga för den här gången. Återkommer när det finns något mer att berätta.

Kommentarer
Postat av: mamma

Fast det kan också vara så enkelt att det är din kropp som säger åt dig att ta det lugnt just nu så du inte springer i den där väggen som är så omtalad. Jaga inte livet. Det finns omkring dig hela tiden och det försvinner inte. Älskade lilla gumman- du måste lära dig att stanna upp någon gång emellanåt.
Kraaaam!:*

Svar: Jag jobbar ju jättelite nu! :)
Bea

2014-08-18 @ 20:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0