Att inte ha någon

Om mindre än ett år ska jag gifta mig. Det känns bra. Bortsett från en liten detalj. Jag har ingen tärna! Jag har ingen tärna för att jag inte har någon bästa vän eller knappt ens några nära vänner. För ett antal år sedan när min dåvarande bästa vän uttalade orden "där kan du inte sitta, för där ska xxx sitta" bestämde jag mig nog undermedvetet för att nära vänner inte var något för mig.

Men nu har jag alltså kommit till en punkt i livet där det hade kunnat vara bra att ha en bästa vän. För nu ska jag stå där vid altaret och det kommer liksom se helt fel ut om jag inte har en tärna. Min fästman har såklart en bestman. Men folk kommer titta på mig och undra vad det är för fel, varför inte jag har någon.

Så jag har febrilt försökt gå igenom min bekantskapskrets i hopp om att hitta någon jag skulle kunna fråga. Men jag vet inte. Jag är nog inte så nära med någon att det inte skulle bli ... Konstigt. Konstigt att ställa frågan liksom. Så jag har tänkt fram och tillbaka på att det vore bättre att bara smita iväg och gifta sig i hemlighet. Så man slipper stå där och skämmas för att man inte har några nära vänner.

Men jag vet inte. Det vore ju kul att ha ett riktigt bröllop också. Kan man hyra en tärna?
 
Update: Det finns en sida som heter rentafriend.com. Undra hur dyrt det skulle bli?

Kommentarer
Postat av: mamma

Om ni båda låter bli att ha någon så ser det inte konstigt ut alls. Liksom med allt i livet så handlar det om att ge och ta. Kompromissa för att det ska bli så bra som möjligt för er båda på bröllopet. Men du kan ju alltid fråga moster Anna! Hon var ju där för dig på dopet så varför inte på din andra stora dag!:D :D :D!!!!! Men allvarligt. Någon finns det väl? Din plastsyster kanske..? Bättre än en inhyrd iaf?
Fundera på det.
Kraaam!

2014-08-04 @ 13:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0