Måndag

Då var det måndag, helgen är officiellt över. Så vitt jag vet är jag dock ledig idag också. Har ätit min vanliga frukost bestående av havregrynsgröt (idag med lingon), en kopp kaffe och ett glas vatten blandat med en c-vitamintablett. Ska snart bege mig mot gymmet men ligger och vilar en stund först då jag känner mig lite spänd. Vill inte träna då och riskera att bygga upp spänningarna mer. Bättre att ge dem lite tid att släppa och sedan träna. Det brukar inte ta så länge.

Igår bakade jag förresten pizza, har varit sugen på att göra det ett tag nu. Det blev några bitar att frysa in. Skinka och ananas till mig och skinka och champinjoner till älsklingen. Gott blev det om jag får säga det själv! Dock så hittade jag ingen mjölkfri pizzaost så det fick bli vanlig. Hoppas jag överlever osten utan några men. Hehe ...

Om jag fortsätter vara ledig idag kanske jag provar baka bröd eller något. Fika kan jag i alla fall inte baka, för när vi handlade sist glömde jag köpa socker. Rensade bort nästan allt som fanns i skafferiet när vi rev ut det gamla köket, så jag har nästan ingenting hemma. Sådant man alltid tagit förgivet att det ska finnas finns inte längre. Men jag ska nog lyckas bygga upp mitt "förråd" igen så småningom.

Tror jag ska passa på att googla på brödrecept innan jag beger mig mot gymmet. Jo, så får det bli. Det är så kul att göra saker i det nya köket, man känner sig som en riktig proffskock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0