Pengar rullar ut ...

Idag har jag lagat en portion med köttfärssås och pasta. En portion med skinksås och ris. Två köttfärspizzor. Allt detta för att distrahera tankarna från ångesten över alla kostnader som kommer just nu. Det är inte bara alla fakturor som kommer med huset, bilarna skulle behöva få sig en upprustning också egentligen. Men det är liksom inte läge för det. De fick nöja sig med en tvätt i söndags. Egentligen skriker de efter lite omlackering också. Min pärla har lite rost som vill filas bort. Det gör nästan ont i hjärtat att se min bil i så dåligt skick som den är nu. Men jag är faktiskt inte gjord av pengar! Ledsen bilen, du får vänta.

Köket blir ju bra i alla fall. Just nu står G och målar ett varv ovanför köksbänken så att det går att kakla där sen. Har säkert sagt det förut, men jag älskar vårat kök! Det är så enkelt nu att bara ställa sig och slänga ihop något där. Det finns så gott om utrymme. Fick jag ändra på något skulle det i så fall vara att sätta in en till ugn. Men man kan ju inte få riktigt allt. Är ändå så sjukt nöjd även om vi fått avstå från en del för att kunna genomföra detta. I slutänden är det värt det.

Imorgon är det valborgs och även fyraårsdag för mig och min bättre hälft. Förmodligen ska vi gå ut och äta även fast läget inte känns som det bästa (lyxfällan nästa?!) Nä, så illa är det inte. Jag har alltid så onödigt stor ångest över allt som har med pengar att göra bara. Får nästan panik så fort det försvinner något från kontot. Innerst inne vet jag att jag jagar upp mig i onödan och det stör mig. Unnar jag mig något och sedan får en räkning ångrar jag direkt att jag unnade mig något. Så ska det väl ändå inte vara?! Jag vet inte vart detta beteende kommer ifrån heller, känner ingen som kunnat uppmuntra det så vitt jag vet. Jag har aldrig varit med om att inte få äta mig mätt, inte kunna betala räkningar osv. Så varför stressar jag alltid upp mig över ekonomin?

Ibland blir jag inte klok på mig själv ens en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0