Nu ska det bli andra bullar!

Har lagt till med en hel del dåliga matvanor sedan köket försvann. Som att äta en bulle till frukost, dricka läsk istället för vatten och äta snabbmat istället för vanlig mat. Igår kände jag dock att det fick vara nog. Googlade lite på mat man kan laga i mikron och det slutade med att jag fått ihop bakad potatis med skinka och coleslaw. Snäppet bättre än att äta ute i alla fall!

Idag åt jag såklart en ordentlig frukost också. Havregrynsgröt med blåbär och sojamjölk. Första försöket till att laga gröten misslyckades, pinsamt. Men det är sånt som händer när man inte har tillgång till en sån simpel sak som ett decilitermått. Nåja, skam den som ger sig. En ordentlig skål blev det, men jag har aldrig stoppat så länge på gröt så det lär bli att äta en banan eller något om en stund.

Jag tänkte faktiskt börja med att äta lite som folk äter när de tränar. Sedan, när jag har koll på vad folk brukar äta när de tränar ... Ja, då kanske jag kan börja träna också. Diskuterade det där med träning med min sambo häromdagen och han sa att det tar mer än två år att bli superfit. Två år! Och här har jag gått och tänkt att det inte är så bråttom, att om jag bara kör stenhårt är jag biff ett år senare. Men nej nej, tydligen inte. Då måste jag ju börja snart. Synd bara att träningskort är så förbaskat dyra. Jag känner bara inte riktigt att jag kan prioritera det nu. Dock så hade Actic ett rätt bra erbjudande nu, men medlemsavgiften var ändå hög. Jaja, jag får fundera på om det är värt det.

Fast egentligen är det rätt tragiskt att jag måste fundera över en sådan sak. Som att sätta ett värde på sin egen kropp. Den som ska följa med en genom hela livet. Jag är en dålig människa.

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är ingen dålig människa! Inte är det ditt fel att det är genetiskt! Hur väl tar jag hand om min kropp? Stackars dig som har mig till mamma! ;)
Älskar dig!
Kraaam!

2014-04-15 @ 21:22:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0