Min påsk ...

Jobbar hela påsken. Längtar jättemycket efter en ordentlig påskmiddag, men det kommer nog inte hinnas med. Jag får väl äta en försenad påskmiddag nästa helg eller något, det är väl inte så noga med när man äter det antar jag. Till nästa år har jag i alla fall bestämt mig för att fixa en rejäl påskmiddag.

Igår åt vi ute. Jag tog en bio-tallrik, dvs. fläskfilé i bitar med pommes, stekt lök och stekt paprika samt bea-sås. Det smakade ingenting. Grymt tråkigt. Jag ångrade att jag inte tog mig den extra tiden som hade krävts för att slänga ihop något hemma. Men det här byggkaoset alltså ... Det är så oinspirerande, man vill bara bort från det. Men snart är det förhoppningsvis inte lika kaotiskt, min käre sambo jobbar för fullt med att fixa här hemma medan jag är på jobbet. Hade gärna hjälpt till, men ärligt talat så misstänker jag att jag mest är i vägen ändå.
 
Det känns bra att jobba i alla fall. Några planer för påsken brukar jag ändå aldrig ha. Och nu har vi börjat fundera väldigt löst på att tidigarelägga Japanresan till oktober-december någon gång. Förutsatt att vi lyckats spara ihop nog mycket alltså. Och förutsättningarna för att vi ska kunna göra det är ju att jag jobbar mycket. Så ... Nu jäklar kör jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0