Lite framåt gick det

Den här helgen har faktiskt inte enbart varit slitig. Under lördagen körde vi visserligen på för fullt här hemma med byggandet. Jag stod på en stol och drog ut klamrar från taket en del av tiden.

När vi vaknade upp söndagen fick vi dock erkänna oss besegrade. Arbetet uppåt hade gjort min nacke stel och min bättre hälft kände sig inte bättre han. Så vi bestämde oss för att ta en vilodag. Åkte till Luleå och kollade på kakel, samt åt lunch på ett ställe. Jag tog en souvastallrik/suovastallrik (det råder delade meningar om stavningen) med ris ... Äntligen fick jag mitt älskade ris! Blev överlycklig. Sedan åkte vi tillbaka till våran hemstad och hälsade på först svärföräldrarna och sedan några bekanta till G, vilket var jättetrevligt. Skönt att komma hemifrån och vistas i ett "riktigt" hem också till skillnad från kaoset hos oss.

Idag är jag ledig såvitt jag vet. Med 92 spänn på kontot känns det rätt trist faktiskt. Ska nog försöka röja upp här hemma så gott det går. Kanske blir det lite mindre kaotiskt i alla fall. Imorgon får jag lön, det ska bli skönt. Dock så kom det en del dyra räkningar den här månaden så den försvinner väl fort, hehe ... Räkningen för köket ska vi inte ens prata om. Fick förresten höra igår att den som levererade vårt kök typ sa att det var det största kök han levererat till en privatperson ... Say what? Det är inte stort! Däremot beställde vi några garderober till hall och matrum också, kanske var det därför han blev lurad.

Ibland tänker man om man är helt galen som lägger så mycket pengar på ett kök och renoveringar överlag. Tänk så många resor man kunnat göra för pengarna. Men hur mycket man än reser kommer man alltid hem någon gång. Och när man gör det vill man komma hem till något man trivs med. Trots allt tillbringar vi (framför allt jag) rätt mycket tid i köket och jag tycker verkligen om att laga mat. Så jag antar att prioriteringen vi gör ändå är rätt vettig.

Det finns så många val att göra här i livet. Och när jag tänker tillbaka på olika situationer ser jag hur det jag sagt och hur jag agerat påverkat mitt liv starkt i olika riktningar genom livet. När jag valde att följa med pappa på dans för första gången, att jag aldrig någonsin gett upp om mitt förhållande, när jag hoppade av skolan, skaffade katt, köpte hus ... Tänk om jag inte gjort de valen. Tänk om jag valt annorlunda. Hur hade mitt liv sett ut då? På det stora hela hade jag inte velat vara någon annanstans än jag är nu. Fast det är ingenting som säger att jag inte kunnat vara lycklig även om jag gjort andra val. Det får jag aldrig reda på.

Men jag är fortfarande ung och har fortfarande oändligt många val kvar att göra. Vilken riktning livet tar bestämmer jag till en stor del själv, tillsammans med den jag lever med såklart. Men det är kul det där, hur olika val tar livet i olika riktningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0