Hur man behandlar sin kropp ...

Typiskt mig att vilja gå ut och köra 100% från början. Tänkte igår att OM jag vaknar tidigt idag så går jag och tränar. Såklart vaknade jag tidigt trots nattjobb. Och jag tänkte faktiskt träna också. Men jag tänkte ändå att jag ville höra vad andra tyckte var vettigt. Svaret jag fick var att det nog var vettigast att vila, inte träna varje dag från början och riskera att tröttna. Upptrappning är grejen. När jag tänker efter låter det klokt och kanske vet jag det också innerst inne. Det är bara verkligen så typiskt mig att vilja ha resultat så fort som möjligt. Men jag tänker faktiskt vila idag. Kör igen imorgon istället.
 
Men det är verkligen härligt att träna och röra på sig. Att äta en korvmacka efter gymmet är en två dagar gammal "tradition" och jag känner redan att jag älskar det. Man gör av med så mycket energi när man tränar och det är underbart att sedan få fylla på förrådet igen. Mitt förhållande till mat har förbättrats betydligt bara på den här korta tiden. Nu gäller det bara att hålla dessa nya rutiner, men jag ska verkligen lyckas med det. Jag har ju lyckats med att inte äta godis sedan nyårs, så då ska jag väl lyckas med detta också.
 
Igår tänkte jag på hur man egentligen behandlar sin kropp. Många behandlar den faktiskt som en soptunna. Stoppar i sig en massa skit och ser det som att de "unnar" sig. Men det är väl inte att unna sig att äta sådant som kroppen inte mår bra av? Jag säger inte att jag är superbäst på att behandla min kropp bra, men jag har varit okej på det i perioder och nu när jag kommit till insikt ska jag bli ännu bättre på det. Det är trots allt så att man ska ha sin kropp hela livet och man kan inte bara byta ut delar när de slutar funka.
 
Nu är det ett hälsosamt liv som gäller. Nu och för (förhoppningsvis) all framtid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0