Fest måste det bli sen

Det blev en bra dag igår. Min lilla mor var på besök, så vi passade på att äta sushi och fika. När hon farit kom min andra hälft hem och vi fixade ett provisoriskt kök i tvättstugan. Äntligen kan vi laga mat igen! Tacos fick inviga det tillfälliga köket. Jag undrar vilken maträtt som kommer inviga det riktiga köket när det äntligen är klart?

 

En sak är ju då säker och det är att vi måste ha någon form av inflyttningsfest när allting är klart. Det var ju länge sedan vi flyttade in visserligen, men ingenting kommer ju se ut som det gjorde förut. Och med allting nytt som tillkommit lär det vara lätt att laga mat till många. Åh, det är så kul att bjuda in folk och planera mat och allt :)

 

Men idag blir det ingen tid över till att planera festligheter. Jobbar i stort sett hela dagen, vilket såklart är bra. Att sitta hemma och uggla är ju ingen idé i det här kaoset. När jag skulle göra gröt i morse snubblade jag över en pappersrulle när jag var på väg för att hämta vatten. Havregryn och blåbär flög över hela golvet. Bara en sån sak gör att jag riktigt längtar efter att fly hemmet till mer ordnade platser.

 

För övrigt går det ganska bra med min "nystart" vad gäller kosten. Drack ingen läsk igår till exempel. Känner mig verkligen motiverad nu att hålla mig till bra mat och dryck. Och så har jag nästan bestämt mig för att skaffa gymkort. Vill bara se hur det ser ut på gymmet först.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0