Bra men ändå inte bra

Okej. Att jobba till ett på natten och dagen efter ha hunnit äta frukost, gå till gymmet, träna och gå hem från gymmet samt äta en efter-gym-macka innan tio känns lite väl häftigt! Det är faktiskt inte okej om än det säkert låter bra och väldigt ambitiöst. Men för mig känns det fel, min tro är att kroppen behöver lite längre återhämtning än så. Men nu blev det som det blev. Jag ska försöka att inte göra om det ... Men jag vill ju så mycket!

Nu ska jag i alla fall tvinga mig själv till minst en timmes vila innan jag lagar lite matlådor. Har någon form av nästan-huvudvärk som antagligen sitter i nacken. Klart den ska spöka. Där märker jag direkt om jag gör något "fel". Men jag hoppas att jag ska kunna hitta en balans mellan jobb, träning och vila som innebär att jag klarar mig från spänningshuvudvärken. Har ju lyckats hitta en balans som funkar mellan jobb och vila, nu är det bara ett moment till som ska in. Lyckas jag inte får jag dock hålla mig till att bara träna ben som är min nya favoritkroppsdel att träna ... De påverkar nämligen inte nacken. Dock kan det ju vara trevligt att vara vältränad över hela kroppen förstås.

Som ofta när jag gör något, gör jag det ju inte halvdant. Har kollat upp lite vad folk brukar äta när de tränar mycket och självklart ska jag följa det i mångt och mycket. Min sambo skulle nog inte bli så glad om han var tvungen att äta samma mat dock, men jag tänkte försöka vara schysst och laga särskild mat åt honom. Fast vissa dagar ska jag äta "vanlig" mat också, mest för att det är kul att laga och gott såklart. Vill inte låta träningen ta över mitt liv heller, bara bli en del av det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0