P-bot

Grattis till mig. Idag har jag fått min första p-bot. Tydligen får man inte parkera "på allmän plats inom tätbebyggt område som är terräng". Jag anade ju att det inte var helt korrekt när jag gjorde det, men å andra sidan har jag sett folk stå där förut och har man ingen personalparkering så ... Men tydligen var det en dålig idé. 350 spänn fattigare är jag och det hade väl kunnat komma mer lägligt. Typ om nåt år eller så. Med lägre lön än någonsin och mer utgifter än någonsin känns det som lite dålig tajmning. Men men, bara bita i det sura äpplet och betala.

För övrigt har jag lite huvudvärk och är lite trött. Det känns som att den dagen jag kan slappna av ordentligt är jag typ död. Utanför huset hörs nåt konstigt ljud, det låter nästan som att någon står och bankar på huset. Jag antar att så inte är fallet och är glad över att jag inte är nojig för då hade jag väl trott att nån höll på att göra inbrott och blivit livrädd. Men jag känner mig trygg med min lilla vaktkatt Yoda, haha. Förresten vore det korkat av inbrottstjuvarna att slå in en vägg när dörren är olåst. Så jag antar att det var grannen som lät.

Väntar mest på att min sambo ska komma hem egentligen. Misstänker att det tar länge än han trott för det brukar det nästan alltid göra. En tidsoptimist och en tidspessimist under samma tak är väl en intressant kombination? Nåja, jag har börjat vänja mig i alla fall så nu driver det mig inte till vansinne längre. Bara lite ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0