Inga avlägsna drömmar

Kanske har jag haft en för lätt väg här i livet. Det slår mig att jag inte längre vet hur det är att drömma om saker man inte kan få. Och jag vet inte om det beror på att mina drömmar är mer realistiska än andras, eller om det är något annat. Men jag har mina uppsatta mål och dom är jag övertygad om att jag kommer nå. Trots att jag inte är särskilt rik eller framgångsrik.

Jag antar att jag måste göra något rätt. Kanske är det beslutsamheten. Att jag aldrig ger upp när det kommer till saker jag verkligen vill, för det är ju trots allt det som är det enda som betyder något. Att göra vad man vill.

Men jag har en akilleshäl. Inom de områden där jag inte riktigt vet jag vill, där allt jag vet är att jag vill göra någonting annat, där misslyckas jag. Jag måste ha en tydlig målbild. Men jag antar att man inte kan veta allt på exakt samma gång. Vissa saker får klarna med tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0