Sluta klaga!

Idag när jag var och handlade träffade jag en jag inte sett på ett tag. Fick då kommentaren att jag håller på att försvinna och borde dricka grädde. Jag blir tokig. Det finns tjocka människor som äter MINDRE än vad jag gör men ingen säger till dem att de borde dricka grädde. Jag äter faktiskt! Men lätt det är att gå upp i vikt när man inte tål varken gluten eller mjölk och dessutom får spänningsillamående och ligger och spyr åtminstone någon gång i månaden?!

Vill bara grina. Jag tycker inte det är ett dugg kul att vara underviktig. Det är fult att inte ha några kurvor. Det är sjukt opraktiskt att inte ha några reserver att ta från. Kort sagt, det suger. Om jag haft något val hade jag verkligen inte vägt såhär lite! Men folk tror liksom att jag har ett val. Att det bara är att dricka grädde och äta bullar så blir allt jättebra.

Alla som är underviktiga har faktiskt inte ätstörningar. Alla som är underviktiga kan inte gå upp i vikt. Och det finns de som mår dåligt över att de är för smala också och inte bara tvärtom. Men det förstår inte folk.

Kommentarer
Postat av: Tony

Word. Jag förstår dig Bea och jag hoppas verkligen fler läser det här. Du borde länka det till alla tjockisar du känner så kanske de också förstår.

High five!

2013-08-27 @ 12:23:25
Postat av: jess

Det där förstår jag och känner ja igen...Inte numera då jag, efter 35 års åldern, drog på i vikt. Har annars alltid legat runt 50 kg´s sträcket..nu har jag passerat även 60 kg´s.....
Kram J

2013-08-27 @ 12:53:38
URL: http://annorlundaunderbara.wordpress.com
Postat av: Amanda

Jag förstår dig Bea. När jag var typ 15-16 grät jag för att i alla tidningar var rubrikerna "Såhär tappar du 15 kilo på 5 dagar " osv osv.. Men aldrig hur man skulle gå upp i vikt. Det är tydligen inte ett problem i dagens Size Zero -samhälle. Jag skulle kunna skriva en roman här, men jag hejdar mig nu.

2013-08-27 @ 14:15:20
Postat av: mamma

Min älskade gumma..<3

2013-08-28 @ 06:03:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0