Mycket tankar som snurrar

Råkade klicka mig in på en blogg med några tjejer som skrev om när de tågluffade. Plötsligt blev jag lite sugen på att tågluffa. Fast det är både och, jag tycker verkligen inte om att sitta still så att sitta på ett tåg så pass mycket ... Det lät inte kul! Men det där med att se många olika platser skulle ju vara roligt. Jag vill vara sån, äventyrlig. Göra sådant som att tågluffa. Men samtidigt ser jag bara hur obekvämt det måste vara. Bära runt på en stor ryggsäck. Åka tåg. Kanske inte veta vart man ska bo för natten. Nä, det är nog ingenting för mig.

Idag ska jag jobba några timmar. Imorgon likaså. Sedan är jag ledig under helgen. Jag är lite kluven till helgledigheten nu. Samtidigt som jag behöver den så vill jag ju jobba så mycket som möjligt för att tjäna så mycket pengar som möjligt. Pengar är frihet för mig. Att ha råd att göra det man vill. Men samtidigt får jag inte glömma bort att leva i nuet och inte bara för framtiden.

Det vore bra om jag kunde vinna några miljoner eller så ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0