En av många drömmar

Inte så lyckat att jag vaknade nio idag med tanke på att jag ska jobba till fyra på natten/morgonen. Men det är inte så mycket att göra något åt, svårt att styra när man vaknar. Jag tycker ändå om att vakna tidigt, då har man mycket tid över till att fundera över livet.
 
Just nu tänker jag på hur roligt det varit att åka på en resa med nära och kära, gärna över julen. Att fira jul utomlands är en dröm som jag haft ett tag. Kan inte påstå att jag är en sådan som måste fira en traditionell jul med snö och julgran och allt det där. Tänk att bara sitta på en filt på en strand i ett avlägset land och utbyta julklappar som man inhandlat på plats. Och bara ha en liten picknick där istället för att ägna timmar och åter timmar åt att förbereda julmaten. Myyyyyys!
 
Åh. Det finns så mycket som jag vill göra. Den där tanken är bara en av många. Man kan inte säga att jag har brist på drömmar och idéer i alla fall. Kanske lite brist på medel att förverkliga dem alla på en gång dock. Men sånt är livet.

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej gumman! Jocke och jag läste din blogg och efter det hälsar han att "hon får mitt liv att se tråkigt ut"! :D Mitt med för den delen!Vi är rörande eniga om den saken.:)
Du har ett händelserikt liv. Glöm inte att njuta av varje sekund! Även de mindre händelserika.
Puss!

2013-08-23 @ 15:50:43
Postat av: Bea

Äsh, det är aldrig för sent att börja göra det man drömmer om! :-) Börja spara nu så kan ni följa med till Japan i maj 2015! ;-)

2013-08-24 @ 13:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0