Detta land alltså ...

Igår läste jag en artikel om några personer som våldtagit en tjej och sexuellt ofredat henne. Men vad jag reagerade på var att en av förrövarna får över hundratusen i skadestånd. Inte för att han är oskyldig, men för att han inte åtalades för brottet. Och här till det intressanta, han får dessutom högre skadestånd än normalt för att han är ung, asylsökande och uppmärksammad av media. I detta land har vi alltså inte råd att ge en bra äldrevård åt våra gamla, men tydligen finns det alltid pengar att skaka fram till skadestånd till personer som nyss flyttat hit och alltså inte ens betalat skatt här i hela sitt liv. Personer som dessutom begått ett vidrigt brott. Jag kan bara dra slutsatsen att vi svenskar helt enkelt måste vara rasister mot oss själva.
 
Ibland vet jag inte om jag vill vara svensk. Jag är verkligen inte rasist, jag älskar mångfald. Men samtidigt finns det nog inget folkslag som är så toleranta som svenskar. Det gör liksom ingenting om folk vill komma hit och bygga moskéer, böneutropartorn och så vidare. Men jag tycker de missat något. Det faktum att man får ta seden dit man kommer. Jag skulle aldrig drömma om att vilja ändra på ett annat land, för då skulle charmen och det unika med just det landet försvinna. Jag vill att alla länder ska få behålla sina traditioner och ha rätten att vara stolta över sitt land och sina traditioner. Men i det här landet är man så rädd för att trampa folk på tårna att man hellre värnar om de som nyss kommit hit än de som bott här i generationer och betalat skatt här i hela sitt liv. Förlåt, men då är det ju något som är galet.
 
Jag vill inte jobba och betala flera tusentals kronor i skatt varje månad för att sedan få en skitdålig ålderdom bara för att alla mina pengar tydligen gick till skadestånd åt en våldtäktsman. Är det så fel?

Kommentarer
Postat av: mamma

Du har så rätt! En bra åsikt du framför.
Kram!

2013-08-30 @ 21:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0