Bristande motivation

Är inne i en period då jag är tröttare än vanligt och det känns som att det är svårt att hitta motivation till något. Känner att jag gärna skulle slösa en massa pengar på onödiga saker som kläder och dyr mat. Åka iväg på en resa och bara komma bort från allt ett tag. Allt för att muntra upp mig själv lite.
 
Men det vore ju rentav korkat. Så istället fortsätter jag hålla mig till planen. Jag äter falukorv istället för sushi. Går i samma kläder som alltid istället för nya. Håller mig hemma istället för att boka en resa. Ganska oglamoröst men i alla fall ekonomiskt. Och nästa år kommer ju belöningen. Ett sjukt fint kök. Får fortsätta intala mig själv att det är värt det, för det kommer det vara. Och trots allt är det bara en väldigt kort period av mitt liv även om det känns som en evighet nu.
 
En evighet. En kort sekund. När man verkligen vill få ut så mycket som möjligt av livet kan ett år kännas som en väldigt lång tid. Man ska ju ta tillvara på varje dag men jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på som inte kostar en massa pengar.
 
Fast jag har ju alltid alternativet att leva på gamla minnen ett tag förstås. Titta på bilder från fantastiska ögonblick. Så mycket som jag hunnit med såhär långt så kan man säkert säga att jag ligger före i planeringen. Right?
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Right! Tänk på hur mycket mer än mig
du hunnit göra redan nu! När du är som mig gammal har du nog besökt varenda land i världen som är värt att besöka! Du ligger lååångt före. Lay down and relax. :)
kram!

2013-08-30 @ 07:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0