Allt går

Har överlevt ännu en nattjobbshelg och nu är det bara ett sextimmarspass kvar idag. Blir alltid lika glad när jag vaknar upp och mår bra efter en sån här helg. Det är verkligen ingen självklarhet. Dock har jag börjat äta magnesium nu och har man brist på det kan det leda till spända muskler, kanske är det därför jag är så spänd. Hoppas det gör skillnad, det skulle göra mig otroligt glad om mina muskler kunde lära sig att slappna av naturligt istället för att varje kväll gå igenom proceduren med att stretcha och duscha. Gör jag inte det så vet jag att i regel ligger och däckad dagen efter i nuläget. Men så var det ju en läkare som sa att han aldrig sett nån så spänd som jag också. Hmm ...
 
Men jag klagar inte. På det stora hela har jag ju hittat ett sätt att lära mig att leva med det. Det är ju så med allt, man får hitta sätt att få det att fungera. Jag är ganska bra på sådant måste jag säga och jag tycker själv jag mår mycket bättre än vad jag "borde" göra med de förutsättningar jag har. Kanske just för att jag hittar lösningar på problem och vägrar acceptera att "det bara är så".
 
Kanske är det därför jag ändå har ett så pass bra flyt i livet. Allt jag vill göra och drömmer om tycks ha en förmåga att bli verklighet. Men vet man inte att det inte går så finns det ju inget som hindrar det från att hända, haha. Tror det mesta går om man verkligen vill, det är bara man själv som sätter upp spärrarna. Men okej, vissa saker går ju verkligen inte oavsett. Jag kommer aldrig bli musikalartist på Broadway till exempel för jag kan verkligen inte sjunga. Men det finns väldigt mycket annat som går med lite (läs: mycket) målmedvetenhet. Handlar det bara om pengar går det alltid att lösa.
 
I alla fall är det så för mig. Alltid finns det väl någon som inte håller med.
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag håller med dig fullständigt! Man måste oftast bara "ta tjuren vid hornen" så brukar saker och ting lösa sig. :)
Puss mitt hjärta!

2013-08-25 @ 13:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0