Fattigt nu ...

Har suttit och betalat räkningar. Inte kan då någon säga att jag är rik i alla fall. Har typ 2000 spänn att klara mig på i typ 21 dagar. Jihoo! Och det tråkiga är att jag har inte ens fått något kul för pengarna som rullat ut från kontot. Räkningar ... Mat ... Bensin ... Jippie. Men folk har väl överlevt värre katastrofer antar jag. Det är ju så livet ser ut för ganska många, för att vara lite realistisk. Tråkigt men sån är verkligheten.

Man kan ju inte få allt liksom. Och ibland kan man inte ens unna sig något litet. Men man får ju leva efter sina tillgångar och anpassa sig utifrån det. Korkat vore det väl om jag blåste varenda öre på nöjen och sedan klagade över att jag inte hade råd att äta. Haha. Nej, jag har tak över huvudet och mat på bordet och det är jag glad över. Allt annat är bara en bonus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0