Skynda att leva!

Har ägnat morgonen åt att läsa bloggar i vanlig ordning. Måste väl erkänna att ibland blir man liiiite avis på vilka drömliv en del verkar leva. Ta typ Blondinbella till exempel. Hon har alltså en massa roliga projekt på gång, tjänar multum och har dessutom tid att ha hund. Och som att inte detta vore nog är hon tillsammans med en snubbe sedan typ tre månader tillbaka ... De har redan hunnit köpa lägenhet tillsammans och han har redan FRIAT. Allt detta på drygt tre månader?! Man liksom ba: "Whatthefuck?!" Och känner ett litet stygn av avund över att ens eget liv tycks gå i slow motion i jämförelse.

Ja, jag tycker ju inte direkt om att gå och vänta på att saker ska hända. Jag vill att de ska ske NUNUNU. Och visst, nu har jag faktiskt otroligt mycket av det jag drömt om. Men jag skulle ljuga om jag inte sa att det besparat mig många frustrerade tårar om det skett aningen snabbare. Jag tycker om hur vissa tänker. Att göra saker direkt istället för att skjuta upp det till framtiden. Man lever trots allt bara en gång och det kan ta slut exakt när som helst.

Jag känner att jag måste bli bättre på att ta tillvara på potentiella lyckoämnen. Göra sådant jag faktiskt drömmer om. Helst så fort som möjligt.




Kommentarer
Postat av: Jag...

Men samtidigt så kan man missa hur bra man faktiskt har det också om man har för bråttom i allt man gör...

Och en annan sak...hur länge tror du de kommer vara tillsammans? :-P. Det brukar vara ganska kortlivat i den världen... :-/

Skynda, men inte in absurdum...! :-P
Älskar dig! :-*
G.

2012-09-05 @ 11:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0