GLAD

Har inte bloggat på evigheter. Varje gång jag tänkt blogga har jag ångrat mig och varje gång jag tänkt skriva en statusuppdatering på facebook har jag ångrat mig. Den senaste veckan har varit så himla positiv på alla sätt men jag har inte känt något behov av att tala om för alla hur BRA jag har det.

Men nu bubblar jag nästan över av lycka, så nu måste det nämnas! I fredags kom veckans första positiva besked. Förra fredagen var jag, som jag inte nämnt, och provjobbade i köket på Piteå havsbad. Jag skapade kaos men trots det blev jag erbjuden jobbet! Som dock bara var ett sommarjobb, så JAG TACKADE NEJ TILL ETT JOBB. Lite tråkigt, jag hade nog trivts med de som jobbade där. Dock har jag samtidigt konstaterat att med nytt schema och allt trivs jag förjävligt bra där jag redan är också!

Sedan blev det i alla fall lördag och jag var för en gångs skull ledig på en lördag. Så vi började morgonen med att träna och åkte sedan in till Storheden och gick i affärer. Sedan gick färden vidare till Brändön där vi köpte en begagnad garderob som vi letat fram på Blocket. Efter att ha gått i lite fler affärer åkte vi hem och kraschlandade i soffan, trötta efter en lång dag ... Men i soffan stannade vi inte länge. Efter lite slösurfande på Blocket hittade vi nämligen en kingsize soffa till fyndpris! Så en stund senare bar det av till Rosvik. Soffan var enorm, klart vi skulle ha den. Så vi hyrde släp, fixade bärhjälp och fick in den i vårt vardagsrum efter att ha gjort två hål i toadörren och ett ordentligt skrapmärke efter väggen i hallkorridoren.  

Grymt nöjda var vi. Men dagen därefter skulle den positiva trenden hålla i sig. Den gamla soffan lades upp på Blocket och under tiden jag var på jobbet bombades min telefon och mail med samtal från personer om ville ha soffan. En del undrade om priset verkligen stämde?! Hmm, kanske var jag för billig. Men inte kunde jag ana att intresset för en skabbig, begagnad soffa skulle vara så stort. Samma kväll var den ute från vårt förråd och såld till ett par som uppenbarligen tyckte de gjort ett fynd.

Och till råga på allt verkar chansen ganska stor att älsklingen blir av med huset!!! Vill inte göra mig för stora förhoppningar med det ser i alla fall väldigt ljust ut.

Och i maj åker vi ju till Turkiet i två fucking veckor. Antar att jag är galen som redan börjat fundera lite löst på om det skulle gå att åka iväg igen sen någon gång i kanske oktober. En sak i taget Bea, en sak i taget. Men alltså iih, jag är så himla glaaaad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0