Finally

Bara för att jag är ledig idag vaknar jag givetvis upp med huvudvärk. Jag jobbade alltså fredag, lördag, söndag, måndag, onsdag, torsdag, fredag, söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag ... Mådde jättebra. Vet att jag är helt ledig idag. Mår crap. Men trots denna "ledighetsbestraffning" kommer ingen kunna ändra på dagens ledighet. Nu ska jag banne mig spendera tid med min högt älskade sambo medan jag har chansen.

Vad som är kul dock är att när jag loggade in för att kolla mitt jobbschema idag hade jag fått en massa nya timmar. 138 jobbtimmar i mars, så himla nice! Nu kanske jag slipper hetsjobba som en tok i slutet av månaden för att få ihop till en vettig lön. Överväger starkt att nöja mig med månadens schemalagda pass och ägna resten av tiden åt det bästa som finns ... LOOOOOOOVE! Givetvis blir det lidande när man helt plötsligt ba "oj, jag fick just veta att jag ska jobba ikväll!" Och man har nyss haft en rad av 16-24 pass redan och sambon SLUTAR jobba 16. Bara jag som ser problemet? Han är så himla fin och bra att jag verkligen måste försöka bli bättre på att ... Vara hemma helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller få mera dagpass! :-P

G.

2012-03-03 @ 08:20:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0