Måste man bli något för att vara något?

Häller i mig lite misosoppa och funderar över livet. Vad man ska hitta på för kul resten av sommaren. New York resan. Vad man ska göra sedan. Jobb. När man kan välja att bli vad som helst men ändå trivs rätt bra som man har det. I en rätt opretentiös tillvaro. Förutom ungefär en gång i månaden då jag är redo att kasta in handduken. Dessa nätter.

Jag vet inte. I nuläget känns det inte som att jag behöver BLI något speciellt för att bevisa för mig själv eller någon annan att jag duger. Det är ju ett jäkla tjat om att göra karriär och så vidare. Men vad är det som säger att man blir en bättre människa för det? Jag ser det inte som svårare att bli grym på sådant som folk skulle anse var märvärdigt än att vara grym på det jag gör i nuläget. Kunskap som kunskap. Jag vet att jag skulle kunna. Men jag behöver inte bevisa det för någon. Så hur hittar jag motivationen till att faktiskt gå ett steg längre?

Tror att jag i nuläget bara ska fokusera på att ha kul och göra sådant jag känner för. Det är kanske det coolaste man kan göra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0